דעה // הציונות הדתית הצמיחה גם מפלצות
סרטון בו נראה מתנחל תוקף באכזריות כלבה בכפר ליד רמאללה זכה לכותרת "מזעזע". מעניין לבדוק מדוע זה מזעזע אותנו כשמתנחל עושה את זה לכלב, וזה פחות מזעזע אותנו כשהם עושים דברים דומים לפלסטינאים מבוגרים או לפעילי שלום ישראלים
יעקב לזר
בחור צעיר, שמסוגל לתפוס טלה ולנקר את שתי עיניו בעזרת סכין, הוא בעיני מפלצת. היו לנו כאלה. באוקטובר האחרון פלשו מתנחלים למתחם ביתה של משפחה בפאתי סמוע, ריססו גז פלפל, שברו חלונות, הרגו שישה טלאים, פצעו ארבעה נוספים, לחלקם עקרו עיניים עם סכין.
בבית שהותקף היו מצלמות אבטחה ובסרטונים שפורסמו נראים מתנחלים רעולי פנים מצוידים באלות, הורגים במכות טלאים, מנפצים שמשות של מכוניות, פוגעים בבית. אחד מבני המשפחה הפלסטינית הציג טלה שהתוקפים עקרו את עיניו, לצדו שוכבים טלאים מתים על האדמה. מפלצות.
אחד מבני המשפחה הפלסטינית הציג טלה שהתוקפים עקרו את עיניו, לצדו שוכבים טלאים מתים על האדמה. מפלצות
בשבת לפני האחרונה פורסם סרטון בו נראה מתנחל תוקף באכזריות כלבה בכפר ליד רמאללה. המתנחל נראה חובט בכלבה, לוסי, בעזרת שתי אלות במשך כעשר דקות, גם כשהיא שוכבת מעולפת על האדמה. חובט ואחר כך בורח.
הכותרת לידיעה בוואלה: "מזעזע: אדם היכה באכזריות כלבה בשומרון. קשה לצפייה". מעניין לבדוק מדוע זה מזעזע אותנו כשמתנחל עושה את זה לכלב, וזה פחות מזעזע אותנו כשהם עושים דברים דומים לפלסטינאים מבוגרים, גברים ונשים, או לפעילי שלום ישראלים.
סוף פברואר השנה: מתנחלים היכו פעילי שלום ופלסטינאים באלות ובמוטות ברזל, ביניהם אישה בת 70 שאושפזה בטיפול נמרץ כשהיא סובלת משברים בראשה באגן ובכתף. לא עורר שמץ של זעזוע
סוף פברואר השנה: מתנחלים הגיעו ביום שישי ברכב ממאחז סמוך לכפר קוסרא והיכו פעילי שלום ופלסטינאים באלות ובמוטות ברזל. שני פעילי שלום שנפצעו הוטסו במסוק לבית חולים, ביניהם אישה בת 70 שאושפזה בטיפול נמרץ כשהיא סובלת משברים בראשה באגן ובכתף. לא עורר שמץ של זעזוע.
למחות אותם מן העולם מבלי להשאיר זכר
לצד אלה שפועלים באלימות קשה מול נשים, גברים ובעלי חיים, וכנראה גם נהנים מזה, הציונות הדתית היא גם בית לגידולי פרא אידיאולוגיים. למשל מי שמבחינתם אין מניעה שחיילי צה"ל יירו בנשים וילדים פלסטינאים, כי אין דבר כזה פלסטינאים חפים מפשע.
כמו שהיטיב לבטא זאת הרב משה רט, תושב קרני שומרון, שהוא גם ד"ר לפילוסופיה: "לא מעט אנשים בחודשיים האחרונים (אחרי 7 באוקטובר י.ל), מבינים סוף-סוף את מצוות מחיית זכר עמלק.
"עד עכשיו זה לא הסתדר להם: להשמיד ככה עם שלם, נשים וילדים? איך זה מוסרי? אבל עכשיו הם מבינים מצוין… יש עמים שהגיעו לעומק כזה של רוע ושחיתות, שאין מנוס אלא למחות אותם מן העולם מבלי להשאיר זכר… ההיסוס הקל ביותר, הרחמנות לרגע על ילדים ותינוקות, התחושה החולפת של אמפתיה והזדהות, עלולים להתפשט בן רגע לסדק עצום, שיערער את כל תנופת הלחימה ויביא למפלה בפני האויב".
בדיון בקבינט הביטחוני הסביר סגן הרמטכ"ל: "בחשוד מבוגר אנחנו יורים, ילד עם חמור אנחנו עוצרים". בן גביר תהה: "למה לא לירות על ילד עם חמור"?
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא מציע להשמיד את הפלסטינאים, אבל הוא לא רואה בעיה באפשרות שחיילי צה"ל יירו בנשים וילדים בנסיבות מסוימות.
כאשר הרמטכ"ל הרצי הלוי עדכן את השרים בנוגע להוראות פתיחה באש ברצועה (פברואר 2024), אמר בן גביר: "אין מצב שילדים ונשים מתקרבים לגדר. כל מי שמתקרב כדי לפגוע בביטחון צריך לקבל כדור". בדיון בקבינט הביטחוני הסביר סגן הרמטכ"ל: "בחשוד מבוגר אנחנו יורים, ילד עם חמור אנחנו עוצרים". בן גביר תהה: "למה לא לירות על ילד עם חמור"?
כמותו יש לא מעטים. לא רק עמלק. למשל האמירה הזו שמיוחסת לאחד מרבני הציונות הדתית: "לא לשמור תורה ומצוות זו בוגדנות… דין בוגדים זה כדור בראש".

או התבטאות קצת יותר עדינה של הרב שמואל אליהו: "להסתער על החילונים, לנקום בהם, לטחון להם את הראש ולהחזיר את הילדים שלהם בתשובה".
אז לא כולם כאלה, אפילו לא רובם. אבל זו דמותם של מי שהתייצבו בשנים האחרונות בחזית הייצוגית של התנועה הזו. אולי גם זה ישתנה אחרי הבחירות הקרובות.
