המשך קידום פרויקט תחנת הכוח בעמק חפר: בגבעת חיים איחוד טרם החליטו
חברי גבעת חיים מאוחד הצביעו נגד התוכנית להקמת תחנת כוח בשטחי גבעת חיים איחוד ומאוחד, סמוך להמעפיל ועין החורש. בגבעת חיים איחוד טרם הוחלט כיצד לנהוג לאור החלטת הקיבוץ השכן, שהיה אמור להיות השותף להקמת התחנה
עודד בר-מאיר
ערב חג השבועות האחרון הכריעו חברי קיבוץ גבעת חיים מאוחד בהצבעתם בקלפי על התנגדותם לאשר את התוכנית להקמת תחנת כוח בשטחי קיבוצם וקיבוץ גבעת חיים איחוד.
חברי קיבוץ גבעת חיים מאוחד גם החליטו בהצבעתם שלא לאשר התקשרות משותפת עם קיבוץ גבעת חיים איחוד והחברה היזמית OPC והיזם עידן עופר להקמת הפרויקט.
בעוד שבגבעת חיים מאוחד נפלה ההכרעה בנושא, הרי שבקיבוץ גבעת חיים איחוד טרם הוחלט כיצד לנהוג לאור החלטת הקיבוץ השכן להם, שעד לאחרונה היה אמור להיות השותף להקמת התחנה.
התנגדות להתנהגות כושלת של השלטון
אתמול (יום שני) קיימה הנהלת קיבוץ גבעת חיים איחוד דיון בנושא, תוך בחינת האפשרות לקדם את הפרויקט באופן עצמאי. על הפרק עמדה גם שאלת המשך קידומו של הפרויקט, כמו גם אפשרות הסרתו מסדר היום.
בהודעה שפרסמה ההנהלה לחברי הקיבוץ בעקבות הדיון בנושא נאמר כי "הכוונה היא להתקדם בזריזות ככל הניתן לקראת הצבעה שתקבע אם ממשיכים בבירור ההצעה או מורידים אותה מסדר היום".
יצוין, כי תחנת הכוח לייצור חשמל באמצעות גז תוכננה להיבנות על שטח הסמוך לקיבוצים המעפיל ועין החורש, שהיו שותפים למאבק הציבורי נגד הקמת התחנה.

"לשמחתנו הרבה", אמר ל"זמן קיבוץ" ח"כ לשעבר רם שפע, חבר גבעת חיים איחוד, "לאחר מאבק ממושך שכלל חזית משותפת של חברי גבעת חיים מאוחד, גבעת חיים איחוד והמוני תושבים נפלאים מרחבי עמק חפר, חברי המאוחד הצביעו ואמרו בקול ברור שהם מתנגדים להקמת תחנת הכוח, גם ביחד וגם לחוד. יש כל כך הרבה סיבות טובות לשמוח מכך. אני מקווה מאוד שגם חברי גבעת חיים איחוד יורידו את הנושא הזה מסדר היום בקרוב. כרגע קיים עדיין סימן שאלה האם הנושא יבוא להצבעה בדרך זו או אחרת, אך אני סומך על הקהילה המופלאה שאני חי בה שיתנגדו לכל ניסיון של טייקוני הגז".

רם שפע ציין, כי "אני אמשיך ביחד עם הרבה מהחברים שלי בעמק חפר להוביל את המאבק החשוב הזה שהוא איננו רק אישור של תחנת כוח כזו או אחרת, אלא דוגמה להתנגדות חיה ומשותפת נגד התנהלות כושלת של השלטון שהפריט את האחריות שלו על הביטחון האנרגטי שלנו. זו עוד סיבה כמה קריטי להחליף את הממשלה הכושלת הזו".
"הפכתם אותנו למוקצים מחמת מיאוס, לאויב שלכם"
"איני יודעת דבר על צעדיה הבאים של הנהלת הקיבוץ שלי", שיתפה בפוסט אחת מחברות קיבוץ גבעת חיים איחוד, "משערת שהנושא יוסר מסדר היום ויהיו מי שילקקו את הפצעים. הייתי מצביעה כנראה נגד, אך לא בגין הפוסטים והתגובות שפורסמו בעמוד המאבק נגד תחנות הכוח בעמק חפר, שבחלקן הגדול נוסחו בתוקפנות ובטינה כלפינו עוד בטרם הצבעה. הפכתם אותנו למוקצים מחמת מיאוס, לאויב שלכם. מה חלש ושברירי קשר השכנות אתכם כשבאחת הוא מאפשר אמירות פוגעות ללא בקרה. לו הצבעתי נגד, הייתה הצבעתי מבוססת רק על התעניינות ולמידת הנושא, על מצפוני ועל סט הערכים שלי. 'תרומתכם' אך הזיקה לאווירה ולאוויר הצח שאתם דואגים לו בצדק".
בתוך כך שיגרו אתמול (יום שני) יושבי הראש של הקיבוצים עין החורש (צפריר טלמון), והמעפיל (אלעד אהרוני) וכן יושב הראש של המושב חגלה (אלעד שמואלי) מכתב פומבי להנהלת קיבוץ גבעת חיים איחוד ובו קריאה להוריד את הנושא מסדר היום ולא להביאו להצבעה כלל.

"בעקבות תוצאות ההצבעה בגבעת חיים מאוחד", נאמר במכתב, "בה רוב חברות וחברי הקיבוץ בחרו לא להקים את תחנת הכוח, לצד העמדה הברורה של רוב מוחלט מבין תושבי עמק חפר, אנו, יושבי הראש של היישובים השכנים, קוראים בשמנו ובשם הקהילות שלנו להנהלת גבעת חיים איחוד להוריד את נושא תחנת הכוח המזהמת מסדר היום ולא להביאו להצבעה כלל. לטובת יחסי השכנות והחיים המשותפים, זוהי ההחלטה האחראית והערכית המתבקשת".
