אסף רפפורט והתנועה הקיבוצית מתחברים להגן על התקשרות החופשית
אסף רפפורט, מנכ״ל ומייסד Wiz בכנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית: שוק התקשורת תחת מתקפה והתנועה הקיבוצית הייתה שם מאחורי
מירב ראון
צעיר, תוסס, פוליטי ובעיקר לא מתנצל. כנס הנהגות הקיבוצים ה-11 בעיצומו. ראשי מפלגות ודוברים מבכירי החברה הישראלית והתקשורת הישראלית פוקדים את הכנס.
בין הדוברים אסף רפפורט, מנכ״ל ומייסד Wiz שרכש לאחרונה את רשת 13. רפפורט הודה לאביתר דותן וליאור שמחה על השותפות, "זה הטלפון הראשון שקיבלתי. יש הרבה מקומות שההייטק והתנועה נפגשים בערכים, בציונות וגם בתקשורת.

"שוק התקשורת תחת מתקפה" אמר רפפורט, "הטלפון הראשון שאמר לי 'אנחנו איתך' היה מהתנועה הקיבוצית, וזה נותן תנופה אדירה. ההירתמות שלכם גרמה לעוד אנשים להירתם למהלך. תודה ענקית לכם. התרומה של התנועה היא לא רק כספית, אלא גם חשיבה משותפת, ואין דבר יותר ישראלי כמו שההייטק מתחבר לתנועה בעשייה כזו. אני מקווה לעוד פרויקטים יחד".
חייבים לעשות
"המהלך הזה הוא מסלול רצוף אכזבות" הוסיף רפפורט, "ואמא שלי היא זו שאמרה לי: מה אתה עושה? אבל מצד שני, חייבים לעשות. הרבה שנים המגזר הפרטי הזניח את החברה הישראלית, ואנחנו צריכים לשנות כיוון, ביתר שאת אחרי 7 באוקטובר, ואנו מקווים לבנות ישראל אחרת.
הפירות מהערוץ ילכו לדברים טובים בישראל, אך ורק לזה. אנחנו רוצים לאפשר תקשורת חופשית ועצמאית, עצמאית מתלות בממשלה או מבעלי עניין כלשהו
"עשינו את המהלך כתרומה הפירות מהערוץ ילכו לדברים טובים בישראל, אך ורק לזה. אנחנו רוצים לאפשר תקשורת חופשית ועצמאית, עצמאית מתלות בממשלה או מבעלי עניין כלשהו. אני לא מתכוון לספק את הקו לערוץ, נגייס אנשים ועיתונאים טובים, וזו תהיה חברת החדשות הכי טובה בישראל.
"איפה שאנחנו יכולים לעזור נעזור. בנוסף לכסף, נעזור בעולמות הטכנולוגיה והדיגיטל לערוץ. הערוץ יכול להיות מנוהל יותר טוב ושם נעזור. אני נפגש הרבה כי אני לא מבין בטלוויזיה ואני לומד ושומע רעיונות, וכן כל דבר מיד מסוקר על ידי התקשורת".
לשאלה האם הוא חושב שהממשלה מנסה לטרפד את העסקה, ענה רפפורט: "העברת המקל לא פשוטה ויש רגולטור וחשוב שתהיה רגולציה. המבנה שעשינו הוא בעלות מיוחד, כל הרווחים ילכו חזרה כתרומה לחברה הישראלית. העסקה תעבוד והיא חוקית וזה רק עניין של זמן".
האקזיט הגדול בתולדות ישראל קרה במקביל לרכישת 13
רפפורט, מנכ״ל ומייסד Wiz שנמכרה לגוגל והפכה לחבר בת שלה מספר שהאקזיט הגדול בתולדות ישראל קרה במקביל לרכישת 13, "כשקיבלתי הודעות מזל טוב לא ידעתי על מה מדברים על זה או על זה".
העסקה הכי גדולה של Google בהיסטוריה נעשית בישראל זו אמירה חזקה של Google
"גם ברגע האמת" אמר לגבי האקזיט המדובר, "אתה לא יודע אם אתה עושה את הדבר הנכון, יש לך 2500 עובדים ואתה מקבל החלטות כמנכ״ל גם עבור המשקיעים ולא רק. בסופו של דבר אני עובד בחברה, אני עובד היום תחת Google. Wiz היא גאווה ישראלית, והתפיסה של Google היא שאפשר לעשות המון בישראל, ו-Wiz היא סנונית ראשונה. Google מאוד תשפיע על Wiz ולהיפך. באחת התקופות הכי קשות בישראל, העסקה הכי גדולה של Google בהיסטוריה נעשית בישראל זו אמירה חזקה של Google.
ל-Google יש עוד תוכניות שקשורות במדינת ישראל".
חברות שלא ידעו להתאים את עצמן ולאמץ טכנולוגיות AI תהיה להן בעיה. אני מאמין שחברות חדשות יצמחו, ויש פה הזדמנויות. יש פה הזדמנות לישראל לקחת נתח משמעותי בשוק ה-AI
כשנשאל לגבי כניסת תחום ה- AI והחשש לפיטורי עובדים בהייטק, ענה רפפורט:
"לטכנולוגיה חדשה יש סיכונים והזדמנויות ויש הרבה לחץ. חברות שלא ידעו להתאים את עצמן ולאמץ טכנולוגיות AI תהיה להן בעיה. אני מאמין שחברות חדשות יצמחו, ויש פה הזדמנויות. יש פה הזדמנות לישראל לקחת נתח משמעותי בשוק ה-AI. החוקרים והטכנולוגים המובילים בתחום נמצאים בעיקר בארה״ב, אבל ההזדמנות פה לפנינו ואפשר לעשות הרבה הרבה יותר טוב.

"אנחנו כחברה ישראלית יכולים לעשות יותר טוב. כדוגמה כדאי להפסיק לחבוט באוניברסיטאות שלנו. בעולם הסייבר, מדינת ישראל ויחידות המודיעין הן חזית הסייבר העולמית. ב-AI מי שיוביל את זה הן האוניברסיטאות שלנו".
"מה החלום הבא?" נשאל על ידי גדעון אוקו, שמנחה את ימי הכנס.
"אני לא יודע מה החלום הבא. יש לי הרבה עבודה ב-Google וב-Wiz, ואנחנו רוצים שהחברה תמשיך לגדול ולהצליח. אני מאמין שיגיעו חלומות נוספים".
