זמן קיבוץ
לחוויית קריאה טובה יותר הורד את האפליקציה שלנו
מעבר לאפליקציה
x
23°
Weather תל אביב
תל אביב
חיפה
ירושלים
באר שבע
אילת
קצרין
קיבוץ בארי
מדורים
דעות מגזין
עוד
"הגליל העליון צריך לשבות כולו. הגיע הזמן לשבור את הכלים"

"הגליל העליון צריך לשבות כולו. הגיע הזמן לשבור את הכלים"

הסלמה לאורך הגבול הצפוני במהלך סוף השבוע האחרון וירי רקטי לעומק מרחב הצפון, לראשונה זה שבועות. "המצב כמו שהוא עכשיו הוא הגרוע ביותר לקו העימות ולגליל" כתב תושב קיבוץ דן והוסיף "עניין בתי הספר וההסעות הוא בדיחה עצובה"

הסלמה בחזית הצפונית במהלך סוף השבוע האחרון. בנוסף לאיום רחפני הנפץ של חיזבאללה שממשיך לגבות מחיר בחיי חיילים ולשבש את החיים ביישובי קו הגבול הצפוני, נורו במהלך סוף השבוע מטחי רקטות וטילים לעבר נהריה, צפת וכרמיאל ויישובים נוספים בעומק המרחב הצפוני. הבוקר (א') הונחו תושבים במספר יישובים להיכנס למרחבים המוגנים, התרעות על כלי טיס עוין הופעלו במרחב ראש הנקרה.

הבוקר (יום א') הותר לפרסום כי סמ"ר מיכאל טיוקין, לוחם סיירת גבעתי נפל בלבנון מפגיעת רחפן נפץ, ארבעה לוחמים נוספים נפצעו. סמ"ר מיכאל טיוקין הוא החלל ה-13 מאז הוכרזה "הפסקת האש".

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל כבש את מבצר הבופור, במטרה להשיג שליטה על המרחב ולהסיר את האיום הרקטי על תושבי הצפון. פיקוד הצפון יצא למבצע פיקודי ברכס הבופור ובמרחב נחל הסלוקי שבדרום לבנון להשמדת תשתיות ולחיסול מחבלים, כחלק מחיזוק השליטה המבצעית בדרום לבנון, ולהסרת האיום הישיר על אצבע הגליל ומטולה.
הפעילות החלה לפני מספר ימים, במסגרתה כוחות קרקעיים רבים ובהם חטיבת גולני, חטיבה 7, חטיבת גבעתי, חטיבת האש והיחידה הרב-מימדית הפועלים בפיקוד אוגדה 36 ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, החלו את הפעילות ההתקפית להרחבת קו ההגנה הקדמי, נמסר מדובר צה"ל.

ראש הנקרה. התרעות בלתי פוסקות במהלך "הפסקת האש"

בעקבות ההסלמה עדכן פיקוד העורף כי לא יתקיימו לימודים היום ומחר בכל יישובי קו העימות. מאז מלחמת "שאגת הארי" משובשת מערכת הלמידה של ילדי הקיבוצים בצפון, אשר זועקים לפתרונות מקומיים בדוגמת מרכזי למידה ממוגנים ביישובים.

הנחיות פיקוד העורף נוגעות לעשרות יישובים, ובהם נהריה, מעלות תרשיחא וקריית שמונה, שם הודיעו כי לא יתקיימו לימודים זמן קצר לפני ההודעה הרשמית של פיקוד העורף. במקביל, בצל הירי הכבד, המרכז הרפואי לגליל בנהריה ישוב לפעול מתחת לפני הקרקע.

"הפסקת אש" שלא הייתה מעולם


"הילדים שלנו משלמים כבר יותר מדי זמן מחיר כבד של חוסר יציבות, ביטולי לימודים ופגיעה בשגרת החיים" מסר אסף לנגלבן, ראש המועצה האזורית הגליל העליון.

"למרות כל האתגרים, התושבים והקהילות ממשיכים לקום כל בוקר ולהחזיק את הצפון בחיים. הדבר הזה אינו יכול להחליף את אחריות המדינה. הגיע הזמן לתוכנית שיקום אמיתית ומקיפה לחינוך, לכלכלה ולחיזוק הקהילות בצפון. זה הזמן של הממשלה לפעול ולהעמיד את שיקום הצפון בראש סדר העדיפויות הלאומי".

אזעקה הופעלה במועצה האזורית הגליל העליון, העובדים שהו במרחבים המוגנים למעלה משעה | צילום: דוברות מ.א הגליל העליון

בחשבון הפייסבוק שלו כתב לנגלבן:

"המציאות הביטחונית ממשיכה להיות מורכבת. איום כלי הרחפנים משנה את המציאות לצה"ל ולנו התושבים. 13 חיילים נהרגו מתחילת 'הפסקת האש' שלא הייתה מעולם הפסקת אש".

בתגובה כתב יניב גרטי מקיבוץ דן:

"המצב כמו שהוא עכשיו הוא הגרוע ביותר לקו העימות ולגליל, אנחנו לא מעניינים אף אחד. מצפים שהכול יתנהל כרגיל, אבל אנשים מפחדים לבוא כי מסוכן, מה שפוגע בכל המערכות.

"עניין בתי הספר וההסעות הוא בדיחה עצובה. מנסים לשדר שגרה, מה שנותן למקבלי החלטות להגיד שהכול בסדר. נאבקים על הקלות מס במקום להיאבק על הסרת האיום, כי יקנו אותנו בזול באחוז של הנחה.

הגליל העליון צריך לשבות כולו, עד הסוף או להפסיק לבכות, אי אפשר גם וגם, כי היחידים שזה מעניין אותם והיחידים שנפגעים מזה, זה אנחנו תושבי הגליל וקו העימות. הגיע הזמן לשבור את הכלים, אם רוצים שינוי כלשהו".