"החלטה אבסורדית": הממשלה הסירה מסדר היום תוכנית למיגון והטבות ליישובי קו העימות אחרי ימים של הסלמה בצפון
"אם החלטות שיקום, מיגון והטבות מס לקו העימות כולו נבלמות בגלל גחמה פוליטית או כעסים – זו פגיעה חמורה בתושבי קו העימות ובאינטרס הלאומי" אמר משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות
מערכת "זמן קיבוץ"
"ההחלטה להסיר מסדר יומה של הממשלה את תוכנית השיקום, המיגון והטבות המס ליישובי קו העימות הצפוני, דווקא אחרי יום של הסלמה ביטחונית, ולאחר שפיקוד העורף אסר על קיום לימודים בכל מרחב 0–9 ק״מ מגבול לבנון – היא החלטה בלתי נתפסת" אומר משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות.
"האבסורד זועק: בדברי ההסבר של החלטת הממשלה שהוסרה מסדר היום, הוצגה תמונה קשה של שחיקה דמוגרפית, הגירה שלילית, שכר נמוך, פגיעה בעסקים, ירידה חדה בתיירות וחוסר חזרה מלאה של משפחות וילדים לצפון. כלומר, הממשלה יודעת היטב מה עומק המשבר, ובכל זאת בוחרת להסיר מסדר היום את ההחלטות שנועדו להתמודד איתו.
"לא מדובר בעניין תקציבי או משפטי. הכול הוסכם בנוכחות גורמי המקצוע וכאמור פורסמו נוסחים. אם החלטות שיקום, מיגון והטבות מס לקו העימות כולו נבלמות בגלל גחמה פוליטית או כעסים – זו פגיעה חמורה בתושבי קו העימות ובאינטרס הלאומי.
דוידוביץ המשיך ואמר כי "ראש הממשלה חייב להתערב עוד הבוקר ולהחזיר את ההחלטות לסדר יומה של ישיבת הממשלה ולוודא שסעיף הטבות המס לכל מרחב קו העימות ייכלל בהן כדי שוועדת הכספים של הכנסת תוכל ליישם אותה בחקיקה, בדיוק כפי שהצהיר מזכיר הממשלה וזאת לאחר שראש הממשלה התערב בנושא.
יוטב שיאפשרו לראש הממשלה לעסוק בסוגיות הבטחון ולא יפריעו לו עם רעשים ותקיעת מקלות בגלגלים.
קו העימות הצפוני אינו קלף מיקוח. תושבי הצפון אינם אזרחים סוג ב׳. שיקום, מיגון והטבות מס לצפון הם חובה לאומית מיידית", הוסיף דוידוביץ, "לא טובה פוליטית ולא נושא שאפשר להוריד מסדר היום בגלל אמוציות".
