אות הוקרה של משרד החקלאות וביטחון המזון לרכזת גד"ש מגן
אורנה איינשטיין, שנושאת בתפקיד 24 שנה, שבה אל שדות הבוטנים של הקיבוץ עשרה ימים בלבד אחרי טבח 7 באוקטובר. "דמות מפתח בחקלאות הקיבוץ המתמודדת עם מציאות ביטחונית לא פשוטה"
עודד בר-מאיר
במסגרת כנס "זורעות את העתיד" בהובלת משרד החקלאות וביטחון המזון, שהוקדש לנשים מובילות בחקלאות הישראלית, הפועלות בחזית החדשנות, המחקר והעשייה בשטח, הוענק בימים אלה אות הוקרה לאורנה איינשטיין, רכזת ענף גידולי השדה של קיבוץ מגן, הנושאת בתפקידה זה למעלה מ-20 שנה.
איינשטיין (66), ילידת חולון, הגיעה במסגרת שירותה בנח"ל לקיבוץ מגן שבמועצה האזורית אשכול, בו השתקעה והקימה את ביתה ואת משפחתה. עם הגעתה לקיבוץ, השתלבה בצוות החקלאות בקיבוץ, תחילה בצוות ההשקיה, אשר בשנת 1988 החלה לרכזו ומשנת 2002 ועד היום, זה 24 שנים, היא מרכזת את ענף גידולי השדה של קיבוץ מגן כולו, החולש על שטח של יותר מ-20 אלף גידולים חקלאיים.
אורנה היא דמות מפתח בחקלאות של קיבוץ מגן. לאורך השנים היא הובילה את התחום במקצועיות, בנחישות ובחדשנות, תוך שבירת תקרות זכוכית והפיכתה למודל לחיקוי עבור נשים רבות בענף
ממשרד החקלאות וביטחון המזון נמסר כי אות ההוקרה הוענק לה על מנהיגות מעוררת השראה, מסירות יוצאת דופן ותרומה משמעותית לחקלאות הישראלית ולחקלאות בעוטף עזה.
סמל של נחישות, אחריות, ערבות הדדית ואמונה בכוחה של החקלאות הישראלית
"אורנה היא דמות מפתח בחקלאות של קיבוץ מגן", נמסר ממשרד החקלאות, "שם היא מרכזת למעלה מ-20 שנה את תחום הגד"ש ומנהלת אלפי דונמים של גידולים חקלאיים, לאורך השנים היא הובילה את התחום במקצועיות, בנחישות ובחדשנות, תוך שבירת תקרות זכוכית והפיכתה למודל לחיקוי עבור נשים רבות בענף".

בנימוקי הענקת האות, נאמר, כי "אורנה מובילה צוות מגוון של חברי קיבוץ, עובדים מהפזורה ומתאילנד ומצליחה לשמור על מרקם חברתי הדוק המשקף את אופייה המיוחד. מנהלת סביבה גברית בלבד ומתמודדת עם מציאות ביטחונית לא פשוטה. חרוצה, נחושה, צנועה וחדשנית. מנהיגה חיובית אשר שברה תקרת זכוכית בתחום זה".
עוד צוין בנימוקי הענקת אות ההוקרה, כי "אורנה חזרה אל שדות הבוטנים עשרה ימים בלבד לאחר 7 באוקטובר ופינוי הקיבוץ וסחפה אחריה צוות מסור כדי לזרוע תקווה ולהבטיח את עונת האסיף גם תחת אש. ההיאחזות שלה ושל חקלאי העוטף בשדות היא סמל של נחישות, אחריות וערבות הדדית ואמונה בכוחה של החקלאות הישראלית גם ברגעים המורכבים ביותר".
ימים אחדים לאחר 7 באוקטובר הגיעו לכאן הרבה מאוד חקלאים נחושים שהמשיכו וזרעו ועיבדו את השדות. מאחורי קבלת אות ההוקרה עומדים הרבה חקלאים ראויים שעושים את כל הדברים האלה ביחד
אורנה איינשטיין אמרה ל"זמן קיבוץ" בעקבות קבלת אות ההוקרה, כי "זה מאוד מחמיא לי ומפרגן. אני מקבלת את האות הזה בשם הרבה מאוד חקלאים במדינה בכלל וחקלאי העוטף בפרט. אנחנו שומרים על החקלאות ועל ביטחון המזון. יש בכך גם סוג של התיישבות וציונות. מי כמוני יודעת את חשיבות החקלאות בייצור המזון בארץ בימים כאלה.
"אני מרגישה שזה אות הוקרה לחקלאות, בטח באזור שלנו. אני אומרת את זה לא מצניעות. אני מאמינה בזה. ימים אחדים לאחר 7 באוקטובר הגיעו לכאן הרבה מאוד חקלאים נחושים שהמשיכו וזרעו ועיבדו את השדות. מאחורי קבלת אות ההוקרה עומדים הרבה חקלאים ראויים שעושים את כל הדברים האלה ביחד".
עד מתי את רואה את עצמך ממשיכה לנצח על ענף גידולי השדה?
"כל עוד יש בי כוח. בסך הכל אני עוד עושה. כשארגיש שזה קשה, אני אקח צעד אחד אחורה. המוטיבציה קיימת".
