״בחג השבועות הזה התנועה בצפון״, אומר ליאור שמחה, ומבטיח: "פעימה שלישית של תקציבים עם הקק"ל"
מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, יסייר במהלך חג שבועות בקיבוצי הצפון. אמש הגיע בטקס הביכורים בעין השופט, היום יבקר בכברי, משגב עם ויפתח. ״הקיבוצים עומדים בחזית כבר שלוש שנים, במלחמה בלתי פוסקת, ואנחנו איתם״
מירב ראון
השנה יסתדר "הדיוויד בראון" הישן ללא ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ונהג אחר יעלה ל"תהלוכת הטרקטורים" המסורתית בטקס הביכורים בנצר סרני. את החג השנה יציין יחד עם קיבוצי קו העימות, שלמרות "הפסקת האש" עדיין נמצאים תחת איום.

בערב חג השבועות (ה') הגיע לטקס הביכורים הנערך בקיבוץ עין השופט יחד עם יו"ר קק"ל איל אוסטרינסקי, שהתנועה הקיבוצית והקיבוצים קרובים לליבו. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב״זמן קיבוץ״, התנועה הקיבוצית וקק״ל מובילות תכנית שיקום לצפון ב-145 מיליון שקלים. בפעימה האחרונה אושרו 30 מיליון ש״ח לקיבוץ מנרה, שמחה מבטיח שבקרוב מאוד תהיה פעימה שלישית.
חג חקלאי שמתחבר לזהות הקיבוצית
"השנה בחרתי לציין את החג עם קיבוצי הצפון. אעבור בין הקיבוצים שבקו הגבול – כברי, עמיעד, יפתח ומשגב עם, חברינו שנמצאים תחת אש" אומר שמחה. "חג השבועות, אחד משלושת הרגלים, הוא חג חקלאי שמחבר את עמנו לאדמתו. מסורת הבאת הביכורים, הבאת הטנא, מתחברת לזהות הקיבוצית.
"עברנו שנתיים וחצי קשות ומטלטלות מאז 7 באוקטובר. זו שעתה הקשה ביותר וגם שעתה היפה ביותר של התנועה הקיבוצית. קיבוצים פתחו את ביתם ואת ליבם.
העבודה החקלאית היא נשמת אפה של התנועה הקיבוצית. אנחנו חורשים וזורעים, משקים ומטפחים, בכדי לקצור ולקטוף את פרי עמלנו
"על אף המלחמה שטרם הסתיימה, זו הייתה שנה חקלאית טובה עם ביכורים נפלאים ותוצאות טובות. העבודה החקלאית היא נשמת אפה של התנועה הקיבוצית. אנחנו חורשים וזורעים, משקים ומטפחים, בכדי לקצור ולקטוף את פרי עמלנו. כמו בחקלאות, כך גם בגרעיני הנח"ל, שנת השירות ופרקי המשימה. אנחנו מניחים תשתיות, זורעים ומטפחים, כדי לקצור הישגים והצלחות לחברה הישראלית לשנים הבאות".
.
